Hieronder vindt u het antwoord op de meest gestelde vragen:

  1. Hoe gaat het aanmeldproces in zijn werking?
    U kunt zich via het aanmeldformulier op onze website aanmelden. Aan de hand van dit formulier zullen wij een intake/gesprek met u inplannen. U kunt uiteraard ook bellen en een afspraak maken. Daarin zullen wij u alles duidelijk uitleggen en voorleggen. Wij gaan dan samen de aanvraag voor de rechtbank in orde maken en dan zal er binnen enkele weken (wij proberen zo spoedig mogelijk) een zitting ingepland worden.
  2. Hoe lang duurt het bewind?
    Beschermingsbewind kent geen vaste einddatum, dit is per cliënt/dossier verschillend. De rechter heeft hierin het eindwoord.
  3. Hoe kunt u ons en hoe kunnen wij u bereiken?
    Dit kan via e-mail, telefonisch en eventueel zelfs whatsapp!
  4. Is bewind het zelfde als schuldsanering?
    Beschermingsbewind is niet hetzelfde als een schuldsaneringstraject. Hier is vaak veel verwarring over. Wij hebben als taak uw financiën op orde te krijgen en te stabiliseren en om daarnaast uw schulden in kaart te brengen. Zodra er sprake is van stabiliteit en de schuldenlijst compleet is, melden wij u aan bij de desbetreffende instantie in de gemeente waar u woont voor een schuldsaneringstraject. Het schuldsaneringstraject duurt, na een algeheel akkoord of na de start van de WSNP (wet schuldsanering natuurlijke personen) 36 maanden. Bewind duurt om deze reden langer, indien een schuldsaneringstraject nodig is. Wanneer wij uw schulden sneller kunnen aflossen dan duurt het traject korter dan 36 maanden.
  5. Krijg ik nieuwe rekeningen zodra ik onder bewind gesteld word?
    Zodra u door de kantonrechter onder bewind wordt gesteld, zullen wij uw huidige rekening beheren. Wij openen dan een leefgeldrekening voor u. Hierop zult u uw leefgeld ontvangen voor uw boodschappen en eerste levensbehoeften.
  6. Kan ik internetbankieren?
    Het is mogelijk om met uw leefgeldrekening te internetbankieren. Dit kan niet met uw beheerrekening.